Tagتلفن شود؟

تلفن همراه «نوبرانه» و «واردات چمدانی»؛ آیا قرار است آیفون 7 قاچاق هم رجیستر شود؟

تلفن همراه «نوبرانه» و «واردات چمدانی»؛ آیا قرار است آیفون 7 قاچاق هم رجیستر شود؟

موضوع واردات آیفون به کشور مدتهاست نقل محافل خبری و سرمنشأ سردرگمی کاربران و علاقمندان به خرید این تلفن هوشمند است. پس از زمزمه های اجرایی شدن طرح رجیستری و  پیش از عرضه ی آیفون 7 و معرفی ، غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه ی صنف دستگاه‌ های مخابراتی روز دوشنبه ی هفته ی جاری از ورود غیر قانونی آیفون 7 به بازار خبر و هشدار داد آیفون های قاچاق وارد شده به کشور .

حال تنها به فاصله ی چند روز ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه ی دستگاه‌ های صوتی و تصویری و موبایل گفته است آیفون 7 و 7 پلاس در تمام ظرفیت‌ ها از ۳ روز پیش با «واردات چمدانی» در بازار موجود شده و از آنجا که هنوز طرح رجیستری اجرا نشده، آیفون های به قول ایشان «نوبرانه» در شبکه فعال شده‌ اند. درستی تأکید داشته از آنجایی که  هنوز اجرایی نشده، آیفون های جدید پس از خرید در شبکه ی مخابراتی فعال شده‌ و همچنان که پیش از این نیز تأکید شده بود، موبایل هایی که پیش از اجرای طرح فعال شوند محدودیتی نخواهند داشت.

رئیس اتحادیه ی دستگاه های صوتی و تصویری و موبایل در این خصوص افزوده است: «قرار بود این تلفن ها در کمترین ظرفیت با قیمت کمتر از ۳ میلیون تومان در بازار عرضه شوند اما هم اکنون قیمت‌ فروش از ۴.۵ میلیون تومان آغاز می‌ شود». وی در ادامه گفته است: «تا کنون صحبتی درباره ی غیرفعال شدن این تلفن ها پس از اجرای رجیستری مطرح نبوده و تصمیمی گرفته نشده است و قطعاً تصمیمی به ضرر مصرف‌ کننده اتخاذ نخواهد شد. همچنین هر اظهار نظری در این باره خارج از اتحادیه ی دستگاه های صوتی و تصویری، و تلفن همراه از نظر قانونی فاقد اعتبار است».

گفته های ابراهیم درستی در حالی مطرح شده اند که غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه ی صنف دستگاه‌ های مخابراتی، آیفون های وارد شده را صریحاً قاچاق و غیر قابل رجیستر شدن خوانده بود و از واردات آیفون های ثبت شده از سوی شرکت های مجاز با کف قیمت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در آینده ی نزدیک خبر داده بود.

گفتنی است تلاطم های به وجود آمده در مدت اخیر بر اثر ضد و نقیض گویی ها و برخورد های متناقض مسئولان ذیربط که بعضاً به نظر می رسد حوزه های وظایفشان با یکدیگر همپوشانی و تداخل نیز دارد، قیمت این کالا را از ارزش واقعی آن بسیار فرا تر برده است؛ امری که تنها می تواند به نفع عرضه کنندگان و ضرر مصرف کنندگان باشد و بس.

The post appeared first on .

تلفن همراه «نوبرانه» و «واردات چمدانی»؛ آیا قرار است آیفون 7 قاچاق هم رجیستر شود؟

موضوع واردات آیفون به کشور مدتهاست نقل محافل خبری و سرمنشأ سردرگمی کاربران و علاقمندان به خرید این تلفن هوشمند است. پس از زمزمه های اجرایی شدن طرح رجیستری و  پیش از عرضه ی آیفون 7 و معرفی ، غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه ی صنف دستگاه‌ های مخابراتی روز دوشنبه ی هفته ی جاری از ورود غیر قانونی آیفون 7 به بازار خبر و هشدار داد آیفون های قاچاق وارد شده به کشور .

حال تنها به فاصله ی چند روز ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه ی دستگاه‌ های صوتی و تصویری و موبایل گفته است آیفون 7 و 7 پلاس در تمام ظرفیت‌ ها از ۳ روز پیش با «واردات چمدانی» در بازار موجود شده و از آنجا که هنوز طرح رجیستری اجرا نشده، آیفون های به قول ایشان «نوبرانه» در شبکه فعال شده‌ اند. درستی تأکید داشته از آنجایی که  هنوز اجرایی نشده، آیفون های جدید پس از خرید در شبکه ی مخابراتی فعال شده‌ و همچنان که پیش از این نیز تأکید شده بود، موبایل هایی که پیش از اجرای طرح فعال شوند محدودیتی نخواهند داشت.

رئیس اتحادیه ی دستگاه های صوتی و تصویری و موبایل در این خصوص افزوده است: «قرار بود این تلفن ها در کمترین ظرفیت با قیمت کمتر از ۳ میلیون تومان در بازار عرضه شوند اما هم اکنون قیمت‌ فروش از ۴.۵ میلیون تومان آغاز می‌ شود». وی در ادامه گفته است: «تا کنون صحبتی درباره ی غیرفعال شدن این تلفن ها پس از اجرای رجیستری مطرح نبوده و تصمیمی گرفته نشده است و قطعاً تصمیمی به ضرر مصرف‌ کننده اتخاذ نخواهد شد. همچنین هر اظهار نظری در این باره خارج از اتحادیه ی دستگاه های صوتی و تصویری، و تلفن همراه از نظر قانونی فاقد اعتبار است».

گفته های ابراهیم درستی در حالی مطرح شده اند که غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه ی صنف دستگاه‌ های مخابراتی، آیفون های وارد شده را صریحاً قاچاق و غیر قابل رجیستر شدن خوانده بود و از واردات آیفون های ثبت شده از سوی شرکت های مجاز با کف قیمت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در آینده ی نزدیک خبر داده بود.

گفتنی است تلاطم های به وجود آمده در مدت اخیر بر اثر ضد و نقیض گویی ها و برخورد های متناقض مسئولان ذیربط که بعضاً به نظر می رسد حوزه های وظایفشان با یکدیگر همپوشانی و تداخل نیز دارد، قیمت این کالا را از ارزش واقعی آن بسیار فرا تر برده است؛ امری که تنها می تواند به نفع عرضه کنندگان و ضرر مصرف کنندگان باشد و بس.

The post appeared first on .

تلفن همراه «نوبرانه» و «واردات چمدانی»؛ آیا قرار است آیفون 7 قاچاق هم رجیستر شود؟

آیا تلفن هوشمند موتو اکس 3 به زودی معرفی می شود؟

آیا تلفن هوشمند موتو اکس 3 به زودی معرفی می شود؟

امروز ریک اورسترلو مدیرعامل موتورولا جای خود را به Aymar de Lencquesaing داد. اما اگر این خبر را نادیده بگیریم می توانیم اینطور نتیجه گیری کنیم که موتورولا موبیلیتی امسال زیاد هم خبرساز نبود و حتی محصول تازه ای هم معرفی نکرد.

با این همه، شرکت مورد بحث که حالا از زیرشاخه های لنوو محسوب می شود اعلام کرده که به زودی تلفن های هوشمند موتو اکس، موتو جی و موتو ای را معرفی خواهد کرد.

یکی از موبایل های سری موتو اکس که قرار است به زودی معرفی گردد، موتو اکس 3 نام دارد و حالا این نام در سایت Zauba منتشر گردیده که در واقع وبسایتی برای دنبال کردن کالاهای وارداتی و صادراتی به هند است.

در لیست منتشر شده در این سایت، از دستگاه مورد بحث با نام موتو اکس 3 نام برده شده است هرچند که احتمال نمی رود برندینگ موتورولا روی محصول نهایی قرار گیرد و احتمالا جای خود را به لنوو خواهد داد.

دستگاهی که از آن صحبت می کنیم، ظاهرا یک نمایشگر 5 اینچی دارد و از نوع تک سیم است، هرچند نام انتخابی یعنی موتو اکس 3 شاید اندکی باعث سردرگمی شما شود که برایتان توضیح می دهیم چرا؛ موتورولا موبایل های متعددی در سری موتو اکس دارد (آخرین نسخه موتو اکس پیور ادیشن نام دارد) اما هیچگاه محصولی با نام موتو اکس 2 توسط این شرکت تولید نشده است.

با این همه، در گذشته نیز سایت Zuuba اسامی مربوط به اسمارت فون های مختلفی را منتشر کرده که همگی بعد از اندک زمانی از سوی شرکت های سازنده شان رسما معرفی شدند و در نتیجه می توان باور داشت که این بار نیز سایت هندی درست می گوید.

اوایل این هفته نیز  اطلاعاتی در خصوص دو تلفن هوشمند جدید که تابحال نامشان شنیده نشده بود به دست آمد: XT1700 و XT1706 (البته اینها صرفا شماره مدل هستند و اسم تجاری دستگاه ها محسوب نمی شوند). این دو موبایل احتمالا بخشی از سری موتو هستند که باید امکاناتی نظیر نمایشگر 5 اینچی با رزلوشن 720p، چیپست چهار هسته ای مدیاتک، دو گیگابایت رم و اندروید مارشملو داشته باشند.

البته در حال حاضر نمی دانیم که موتو اکس 3 چه برتری هایی نسبت به XT1700 و XT1706 دارد اما امید می رود که به زودی اطلاعات مناسب در این باره را بدست آوریم.

The post appeared first on .

آیا تلفن هوشمند موتو اکس 3 به زودی معرفی می شود؟

(image)

امروز ریک اورسترلو مدیرعامل موتورولا جای خود را به Aymar de Lencquesaing داد. اما اگر این خبر را نادیده بگیریم می توانیم اینطور نتیجه گیری کنیم که موتورولا موبیلیتی امسال زیاد هم خبرساز نبود و حتی محصول تازه ای هم معرفی نکرد.

با این همه، شرکت مورد بحث که حالا از زیرشاخه های لنوو محسوب می شود اعلام کرده که به زودی تلفن های هوشمند موتو اکس، موتو جی و موتو ای را معرفی خواهد کرد.

یکی از موبایل های سری موتو اکس که قرار است به زودی معرفی گردد، موتو اکس 3 نام دارد و حالا این نام در سایت Zauba منتشر گردیده که در واقع وبسایتی برای دنبال کردن کالاهای وارداتی و صادراتی به هند است.

در لیست منتشر شده در این سایت، از دستگاه مورد بحث با نام موتو اکس 3 نام برده شده است هرچند که احتمال نمی رود برندینگ موتورولا روی محصول نهایی قرار گیرد و احتمالا جای خود را به لنوو خواهد داد.

دستگاهی که از آن صحبت می کنیم، ظاهرا یک نمایشگر 5 اینچی دارد و از نوع تک سیم است، هرچند نام انتخابی یعنی موتو اکس 3 شاید اندکی باعث سردرگمی شما شود که برایتان توضیح می دهیم چرا؛ موتورولا موبایل های متعددی در سری موتو اکس دارد (آخرین نسخه موتو اکس پیور ادیشن نام دارد) اما هیچگاه محصولی با نام موتو اکس 2 توسط این شرکت تولید نشده است.

با این همه، در گذشته نیز سایت Zuuba اسامی مربوط به اسمارت فون های مختلفی را منتشر کرده که همگی بعد از اندک زمانی از سوی شرکت های سازنده شان رسما معرفی شدند و در نتیجه می توان باور داشت که این بار نیز سایت هندی درست می گوید.

اوایل این هفته نیز  اطلاعاتی در خصوص دو تلفن هوشمند جدید که تابحال نامشان شنیده نشده بود به دست آمد: XT1700 و XT1706 (البته اینها صرفا شماره مدل هستند و اسم تجاری دستگاه ها محسوب نمی شوند). این دو موبایل احتمالا بخشی از سری موتو هستند که باید امکاناتی نظیر نمایشگر 5 اینچی با رزلوشن 720p، چیپست چهار هسته ای مدیاتک، دو گیگابایت رم و اندروید مارشملو داشته باشند.

البته در حال حاضر نمی دانیم که موتو اکس 3 چه برتری هایی نسبت به XT1700 و XT1706 دارد اما امید می رود که به زودی اطلاعات مناسب در این باره را بدست آوریم.

The post appeared first on .

آیا تلفن هوشمند موتو اکس 3 به زودی معرفی می شود؟